JIA ja füüsiline koormus

JIA-ga laps peab koormust ja spordiala valides alati arvestama oma haigusega. Paljudel lastel on haaratud jalaliigesed, mistõttu ei sobi igasugu hüpped ja põrutused – kõrgushüpe, kaugushüpe, üle kitse hüpped, batuudil hüppamine, tõkkejooks jmt, samuti pallimängud – jalgpall, korvpall, võrkpall. Pikki distantse joostes või suusatades võivad liigesed hakata valutama, mistõttu neid spordialasid tehes tuleb valida sobiv koormus ja maht.

Lastereumatoloog annab koolis õppivale JIA-d põdevale lapsele nn „osalise vabastuse“ kehalise kasvatuse tundidest, mis tähendab, et laps teeb neis tundides kaasa enesetunde järgi ja ei osale neis harjutustes, mis ei sobi antud haiguse puhul või mis põhjustavad talle vaevusi.

Kõige sobivam spordiala kroonilise liigespõletiku puhul on ujumine, samuti on head vesivõimlemine, võimlemine ja jalgrattasõit.

NB! Haigete liigestega on soovitav vastavalt taastusraviarsti või füsioterapeudi poolt antud juhistele iga päev võimelda, et liigestes ei tekiks kangust ega moondumisi.